Párbeszéd marketing – A fogyasztói interakció titka

Párbeszéd marketing – A fogyasztói interakció titka

Mi az a párbeszéd alapú marketing? 

Az angol a conversational marketing kifejezést használja erre az újszerű marketing szemléletmódra. Gyakorlatilag beletartozik minden olyan tevékenység, amiben a márkák chat botok vagy bármilyen más automatizált ügyfélszolgálat segítségével kommunikálnak a fogyasztókkal. Továbbá ide értjük azt a szándékosan felépített és gondozott márkakommunikációt is, ami a közösségi média felületeken megy végbe a fogyasztókkal. Ebben a cikkben azonban elsődlegesen az előbbi kategóriákra, tehát az automatizált, adatalapú kommunikációra koncentrálunk. A két technológia, ami biztosítja ennek a sikerét a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás algoritmusai.

Miért olyan hatékony?

A párbeszéd alapú marketing hatékonyságát az adja, hogy az IBM egy napjainkban megjelenő kutatása alapján a felhasználók 70%-a azonnali választ vár a márkának feltett kérdéseire. Ha belegondolunk, az online világban ma már minden az azonnaliságról szól. Nem kell napokat várnunk egy postán érkező levélre és nem kell felhívnunk a barátainkat ahhoz, hogy tudjuk mi történt velük. Minden megosztható és átküldhető a másodperc tört része alatt a közösségi média felületek használatával.

Ez az azonnaliság a fogyasztói hozzáállásra, kultúrára is nagy hatással van. A fogyasztói kedv bizonyíthatóan csökken, ha a vásárlási folyamat bármely részénél akadályba ütközik az ügyfél és a várakozás most már akadálynak minősül.

A piaci szereplők, hirdetők szempontjából a párbeszéd alapú marketing nagy mértékben növeli a fogyasztók vásárlási kedvét és segít továbblépni nekik a következő lépésre a vásárlói út során. Az értékesítési folyamat sokkal rugalmasabbá és agilisebbé válik azáltal, hogy a leggyakrabban feltett kérdésekre a chatbotok azonnal tudnak pontos és személyre szabott válaszokat adni. Így nagy mértékben csökken annak az esélye, hogy például valaki azért hagyja ott a kosarát, mert épp nem kap választ a garanciával kapcsolatos kérdésére. Az adatlapú digitális marketing korában a az ilyen jelleggű megoldások hatalmas versenyelőnyt jelenthetnek a cégek számára a megfelelő alkalmazás mellett.

A fogyasztók szemszögéből nézve a párbeszéd alapú marketing bizalomépítésre és a fogyasztói élmény növelésére is alkalmas. A Salesforce felmérése alapján a fogyasztók 42%-a bizalmatlana márkákkal szemben és ez gyakran vezethető vissza a hiányos vagy nem megfelelő hangnemben lebonyolított ügyfélszolgálatra. Az automatizált, mesterséges intelligenciára épülő (tehát a fogyasztói trendek alapján tanuló) chatbotok ezeket a problémákat nagy mértékben csökkentik.

Hogyan építs be a működésedbe a párbeszéd alapú marketinget?

Minden platformnak megvannak a sajátossága és minden felületen érdemes a hozzá legjobban illő módszert használni. A közösségi média felületek, mint a Facebook agy a Linkedin esetében a messengeren keresztüli azonnali válaszadás és az oda beépített chatbot a leghatékonyabb megoldás. Ugyanakkor a weboldalakon a chatablakok létrehozása ajánlott. A chatbotokat betanítása nem bonyolultabb feladat, mint egy Gyakran Ismételt Kérdések fül összeállítása, így érdemes rászánni egy délutánt erre a témakörre, mert hatalmas addicionális előnyökkel járhat a versenytársakhoz képest.