A Baymard Intézet szerint az e-kereskedelmi kosárelhagyás 65-70% között mozog, ami azt jelenti, hogy 10 emberből 7 elhagyja a kosarát vásárlás nélkül. Ez miért is nagy baj? 
 
Mert sok-sok pénzt költöttél el különböző PPC kampányokra, social média kommunikációra és még számos egyéb költséged is biztosan van (webshop motor, számlázó program, könyvelő stb..).
 
Ha a költési struktúrát nézzük, akkor a webáruházaknak 99%-ban az első vásárló megszerzése a legdrágább. De hogy is néz ki a folyamat? 
Elkezdünk egy hideg célközönségre hirdetni, majd remarketinggel megpróbáljuk visszaterelni a weboldalunkra ahol már maximálisan a konverzió a cél. Ha ezt a gondolatmenetet vesszük, akkor még inkább idegesítőbb és problémásabb, hogy azt a bizonyos 7 embert úgy engedjük el, hogy nem próbáljuk meg a weben megmenteni őket még remarketing előtt.
 
Erre egy szuper lehetőség -  a kosárelhagyó pop-up nyújt megoldást, amely segítségével még kilépés előtt meg tudjuk próbálni a vásárlási szándékot átkonvertálni befejezett vásárlásra.
 
Így tettünk egyik ügyfelünk weboldala esetében is, ahol a vizsgált időszakban 344 kosárba rakás, 176 fizetési kezdeményezés és 67 vásárlás történt. 
Ellenben 5 olyan vásárlás történt, amely a kosárlehagyó kampányunk miatt történt, így növeltük meg 4,76%-osra a bevételt, amely azért is nagyon jó mert még csak az A/B teszt időszakában voltunk. Az adatokat összegyűjtve és értelmezve a jövőben tovább javítunk a kampányon  - ezzel megcélozva a 6-8% közötti bevétel növekedést.
 
Ha ez nem lenne elég, 2022. december utolsó két hetében 300 e-mail címmel tudtuk bővíteni az e-mail listát, amelyekből további vásárlók konvertálhatóak a jövőben.

 
Hogy hogyan bővítünk e-mail listát?
 
Egy gamification pop-up-ot helyezünk el a weboldalon, amely játékosan gyűjt e-mail címeket - ezért cserébe pedig rendre valamilyen jutalmat kínálunk fel az adatok megadásáért a felhasználónak. Így nem csak e-mail cím gyűjthető, de direkt vásárlással is növeljük webshopunk forgalmát. 
 
Ha te is örülnél egy 5% körüli bevételnövekedésnek webshopod számára havi 50.000 Ft-ból, akkor keress minket bizalommal!
(A matek egyszerű, mert ha havi több mint 1.000.000 Ft a bevételed, akkor bizony tudunk neked profitot termelni !:) )
 
Arról, hogy ezekkel az e-mail címekkel mit érdemes kezdeni, majd egy következő cikkben foglalkozunk.