1. Mindig gondoskodj arról, hogy többen ismerjenek meg!
Véleményünk szerint az esetek 90%-ban a törzsvendégek a gasztro vállalkozások legerősebb bevételi forrásai, de sosem szabad megfeledkezni az utánpótlásukról! Te tudod, hogy melyik csatornán keresztül tudod a legkönnyebben elérni a célcsoportod?
2. Itt az idő, hogy az egyszeri betérő vendégből visszatérő vendéget, törzsvásárlót generálj!
Van bármilyen rendszered arra, hogy hogyan húzd vissza azokat a vásárlókat, akik először tértek be hozzád? Tudtad, hogy az első találkozásotok alkalmával csupán 35% az esélye, hogy újra visszatér a vendég? Viszont a 3. találkozás után ez a szám már 90%! Ugye, hogy megérné dolgozni rajta?!
3. Törzsvásárlói rendszer!
Hallottál már a Pareto-elvről? Jelen esetben ez így hangzik. A bevételed 80%-át a vendégeid 20%-a hozza. Egészen úgy hangzik mintha a törzsvendégek tartanák el a vendéglátóhelyed, mit gondolsz? (Persze vannak kivételek, lehet, hogy a te éttermed egy az azon kivételes helyek közül amely valamely turisták által igen felkapott környéken fekszik, de azért valljuk be, hogy kevesen vannak így ezzel.)
Számtalan megoldás létezik a törzsvásárlói program létrehozására. A kivitelezés persze fontos, de az még inkább lényeges, hogy elkezdted-e már. Nem? Akkor mire vársz még? Megvárod, amíg mindenki más elhalad melletted, vagy végre létre hozod te is a sajátodat? Neked már van? Kimaxoltad szerinted? Van még benne potenciál? A felszolgálók/pultosok/hostessek megfelelően használják? Itt az idő ránézned erre is, hidd el meg fogod magadnak köszönni 1 év múlva.
4. Sose voltak olyan fontosak a vélemények mint ma!
Adott 2 vendéglátóhely, az egyik a tiéd a másik egy közeli konkurenciád.
A Google értékelésed 4,3* ( 362 értékelésből) - a konkurenciádé 4,6* ( 521 értékelésből). Érzed, hogy hova szeretnénk kilyukadni? Te vásárolsz tévét anélkül, hogy elolvasnád róla a véleményeket? Nem! Ne gondold, hogy a te potenciális vásárlóid nem olvassák el rólad a véleményeket.
Szóval kérj véleményt és húzd fel a Google Cégem és Tripadvisor fiókodat legalább 4,5*-ra, de célozd meg a 4,7*-ot nyugodtan!
5. Tedd közzé a pozitív véleményeket!
Ha a 4. pontban említett véleménybekérés már a működésetek szerves része, akkor itt az ideje, hogy ezeket a szuper 5*-os véleményeket büszkén vállaljátok! Mehet a weboldalra, posztként a közösségi médiába és egy insta storyról se feledkezzetek meg!
+1. Turbózzuk fel az 5-ös pontot és szerezz 5-öst a vendégeidnél!
Szóval, ha már szövegesen sikerült értékelést bekérned jár 1 db pacsi. Ha ezt fel is használtad már ügyesen úgy, hogy más platformon közzé tetted, jár a következő pacsi, így már 2-nél tartasz. Hogy bezsebeld a 3. -at, amelyet csak az igazán nagy feketeöves marketingesek érnek el vedd fel videóra, ahogy egy törzsvendéged elmondja a véleményét rólad. Durr, és a 3. is a tiéd!
A videó mehet egyből az alábbi helyekre: insta story, facebook, instagram reels, tiktok, weboldal, na meg persze tökéletes hirdetési anyag is lehet belőle!
Ha elakadtál, írj nekünk a gasztro@hypin.hu címre.
Jó munkát és sok vendéget!
Cheers!