Na de kezdjük az elejével - vagyis azzal, hogy mely platformok pontosan mire használhatóak, milyen célból érdemes őket kezelni? Természetesen továbbra is a gasztro témát boncolgatjuk és nem a targonca iparról fogunk ódákat zengeni (Bár az is biztos jó biznisz).
- Google Cégem
- Tripadvisor
- Tiktok
Ez az az 5 platform amellyel 2022-ben érdemes egy vendéglátóhelynek foglalkoznia. Persze megint nem Marika néni sarki kocsmájáról van szó ahol mindenki ismer mindenkit és valószínüleg a lottózó - templom - dohánybolt trió is 30 méteren belül található.
Mielőtt belemegyünk konkrétan a platformokba, érdemes átgondolni a kommunikációnk motivációját. Miért is akarunk/szükséges a közönségünkhöz szólni? Hol érjük el őket? Milyen stílusban érdemes eljuttatni hozzájuk az üzeneteinket?
Ha az átlagos “sablon” dolgokat nézzük, akkor:
Facebook - tájékoztatás, információ közlés, életképek átadása, kép és szöveg fókusz fele-fele.
Instagram - látványosabb tartalmak kommunikációja, nagyobb hangsúly a képeken, aktualitások, különlegességek, életképek.
Instagram story - aktuális történések, interakció gyűjtés.
Google Cégem - Bejegyzések és képek feltöltése, vélemények gyűjtése és azok megválaszolása.
Tripadvisor - Bejegyzések és képek feltöltése, vélemények gyűjtése és válaszolás ezekre (főleg külföldiek számára).
Tiktok - Felejtsük el a táncoló tiniket! Izgalmas tartalmak, háttérsztorik, ismeretterjesztés, étel bemutatás, étterem bemutatás, ételkészítés folyamata.
Ha még nem jöttél rá, hogy neked melyikre van a legnagyobb szükséged akkor segítünk dönteni. Facebook + Instagram + Google Cégem!
Ez a mesteri trió, amely mindennek az alapja.
Tripadvisor: ha van rá esély, hogy külföldiek is látogatni fognak téged akkor semmiképp se hagyd elúszni ezt a platformot.
Tiktok: Van időd videókat készíteni? Akkor állj bele, kezd el. Bénázol az elején? Kit érdekel? Sok sikert hozzá!