A marketing célja, hogy népszerűsítsen/ismertté/kedveltté/vágyottá tegyen valamit (terméket vagy szolgáltatást legtöbbször) a fogyasztók számára. A mai világban ennek a folyamatnak szerves része, hogy olyan pillanatokat okozzunk a fogyasztóknak, amelyek emlékezetesek. Ahhoz, hogy minél könnyebben, költséghatékonyabban okozz ilyen pillanatokat, eszközökre lesz szükséged. Az AI egy keret, amivel számtalan új marketing eszköz válik elérhetővé a számodra és ezen eszközök megfelelő használatával jelentős versenyelőnyre tehetsz szert. 


Mielőtt rátérnénk ezekre az eszközökre álljon itt néhány adat a tényszerűség kedvéért, a trueNorth kutatásai alapján:

  • 61%-a a piaci szereplőknek azt mondta, hogy az AI a legfontosabb számukra az adat stratégiájuk tervezésekor
  • 80%-a az üzleti-, és a technológiai cégek vezetőinek azt állítja, hogy nagy mértékben növeli a hatékonyságukat az AI használata
  • Számszerűsítve átlagosan 40%-os hatékonyság növekedést jelent az AI használata
  • A mobiltelefon használók 97%-a használ AI támogatott hangasszisztens

AI ESZKÖZÖK

Az AI segít a marketingnek a legnehezebb feladat megvalósításában: a vevők akvirálásában. Ügyesen használva, az AI a vevővel való kommunikáció minden lépésében segítséget nyújthat, kezdve a tervezéstől, a konverzió elérésén keresztül egészen a lojalitás növelő utókövetésig. Nehéz lenne egy cikkben felsorolni az összes előnyt és felhasználási felületet, ami a mesterséges intelligenciához köthető, ezért álljon itt egy applikáció lista, amiből mindenki kiválasztja a számára leginkább hasznosnak ítélt eszközöket. 

  • Acquisio Turing – PPC és költségvetés menedzsment
  • Bramework – kulcsszó elemzés, blog építés és AI tartalom generátor
  • Cortex – közösségi média optimalizáló
  • Crayon – Nyomonkövetés és elemzés
  • Drift – chatbot és vevőmenedzsment
  • HubSpot – CRM rendszer
  • Google Cloud AI – Adat kategorizálás, előrejelzés, adat elemzés és gépi tanulás platform
  • Conversica – AI asszisztencia, hogy autentikusabb módon legyenek megszólíthatók a potenciális vásárlók
  • Pattern89 – prediktív marketing AI Facebookra, Instagramra és Google ads-re.
  • Atomic Reach – AI kontent szerkesztő eszköz


AZ AI ELŐNYEI


Összefoglalva az AI a kis és középvállalkozások számára pénzt spórolhat és növelheti a profitabilitást. A mesterséges intelligencia használatával könnyebb feltérképezni a piaci trendeket és előrejelezni a változásokat, potenciális vevői igényeket. 

Nagyobb vállalatok esetében a fenntarthatóság, skálázhatóság és a globális trendek követése szempontjából van jelentős pozitív hatása az AI használatnak. 

Igaz rá az a halálra csépelt mondás, hogy jobbá teheti a világot (természetesen a megfelelő használat mellett).

Jelenleg a marketing fő célja, hogy a megfelelő elemzések és előrejelzések alapján megalkossa azt a kommunikációs stratégiát, amely segítségével a versenytársak közül kitűnve értékesítheti a termékeit a célközönség számára. Ebben a mesterséges intelligencia lehet a tökéletes segítőtárs a korábban említett okok miatt.

Akkor is érdemes szemmel tartani ezt a területet ha úgy érezzük, hogy még nincs kész a cégünk az AI-ra. Egyértelműen látszik ugyanis, hogy nagy dolgok vannak születőben ezen a területen, amik jelentős versenyelőnyhöz jutatthatják a korai adaptálókat.

Ha azonnal alkalmazható módszereket keresel, akkor olvasd el a videó marketinghez kapcsolódó cikkünket.