2018-ban a Pulse Report készített egy felmérést amelynek keretein belül több mint 1200 rendezvényszervezőt kérdezett meg az Egyesült Államokban és Kanadában. A megkérdezettek a rendezvényszervezés teljes spektrumát lefedték az üzleti témájú rendezvényektől a jótékonysági eseményekig.

A megkérdezettek 49%-a számít rá, hogy több eseményt fog rendezni a következő évben és 88% szerint az erre fordítható költségvetés semmiképp sem csökken, sőt növekedhet is. Ezenfelül a résztvevők 41%-a állítja, hogy a növekedés fő hajtómotorjai a marketing kiadások lesznek.

A felmérés szerint az iparág három legnagyobb kihívása idén:

–       Növelni az események résztvevőszámát

–       Hatékonyan kihasználni a költségvetést

–       Lekötni a szponzorokat

Az első kettő nem szorul különösebb magyarázatra. A szponzorok esetében nehézséget jelent, hogy a növekvő számú rendezvény növekvő számú lehetőséget is biztosít a szponzorok számára, ahova a költéseiket allokálhatják. Ennek következtében a lehető legjobb értékajánlatot kell biztosítania a rendezvényeknek ahhoz, hogy ezeket a támogatásokat elnyerjék.

A hatékony költségvetés elosztáshoz a felmérés egyik fő tanácsa, hogy amennyiben bővül a csapat, hogy a döntéshozó a marketingosztály bővítésére fektessen nagy hangsúlyt, hiszen a fent leírtak alapján az ő súlyuk is növekszik majd.

Az már jól látható, hogy milyen trendek fogják dominálni a piacot, a kérdés ezek után, hogy milyen eszközökkel, módszerekkel tud kitűnni egy marketinges 2019-ben? Vagy ha már az idei stratégia összeállt akkor akár az azt követő években. Úgy gondoljuk, hogy az Event marketing jövőjében jelentős szerepe lesz a következő eszközöknek, fogalmaknak.

E-MAILEK ÉS A MÉRHETŐSÉG

Valószínűleg most sokan felsóhajtanak, hogy miért foglalkozunk egy cikkben, ami a jövő trendjeiről szól az e-mailek rejtette marketing potenciálokkal. A válasz egyszerű: a marketingnek ez az ágazata is változik és talán az eseményszervezés az a szakterület, ahol a leginkább fontos a használatuk.

Három okból fontosak nagyon az e-mailek:

–  Az idő/energia befektetés és a megtérülés arányát tekintve ezzel az eszközzel tudunk a leginkább perszonalizált tartalmat készíteni
–  CTO (Call to Action) funkció szempontból a leghatékonyabb elérést adja
–  Költséghatékony

Ami folyamatosan változik az e-mail marketing területén, az az emberek fiókjának telítettsége és ezáltal a növekvő ingerküszöb, amit át kell törni, hogy sikeresek legyünk. Fontos, hogy olyan információkat és olyan módon írjunk le, ami tényleg érdekes és releváns a feliratkozóknak. A „hideg” kéretlenül küldött tartalmak egyszerűen a spam mappában vagy a kukában végzik. Közöljünk hasznos információt, szabjuk személyre a levelet és az egészet öltöztessük olyan köntösbe, ami csalogat az olvasásra. Ezekre kitűnő példákat adnak Mark Manson írásai.

SEO

A SEO-nak nem a technikai oldaláról szeretnénk itt beszélni, hanem arról, hogy mi az amit bármelyik marketinges megtehet, hogy organikus növekedést érjen el az oldalán. A tanács egyszerű: ALKOSS. Bármit, ami releváns az eseményed témája szempontjából (elsősorban az oldaladon megjelenő cikkekre és fotókra gondolok, de a határ ma már valóban a csillagos ég).

Ha például egy fogorvosoknak szóló konferenciát szervezel, írj olyan bejegyzéseket az oldaladra, amelyek az aktuális fogkő leszedési trendekhez kapcsolódnak. A lényeg, hogy legyen érdekes és azt a hatást keltse, hogy értesz a témához és valóban foglalkozol vele.

SOCIAL MÉDIA

Természetesen a közösségi médiának is nagy szerepe van a potenciális résztvevők elérésében. Azonban most az esemény alatti és utáni élményfokozó szerepét vesszük górcső alá. Vegyünk egy nehezen vitatható alapfelvetést: Az emberek azért vesznek részt eseményeken mert olyan témához kapcsolódik, ami érdekli őket. Ez azt is jelenti, hogy ha szervezünk egy eseményt, akkor egy rakás olyan ember lesz ott, akiket ugyanaz a dolog érdekli, ami tökéletes lehetőség arra, hogy közösséget építsünk belőlük. Az emberek bár nem szeretnek dicsekedni vele, de imádnak közösségekhez tartozni.

A közösségi média rengeteget lehetőséget biztosít rá, hogy ezeket a közösségeket megalkossuk és ezzel magunknak és a résztvevőknek is értéket teremtsünk.

Hashtag, hashtag, hashtag… A legjobb mód arra, hogy erősítsd a márkád, adott esetben rendezvényed arculatát, márkaszemélyiségét. Találj ki egy egyedi hashtaget, ami valóban a Te eseményedről szólj és vedd rá a résztvevőket, hogy használják. Ha elég ügyes vagy, akkor “menő” lesz az általad kitalált tag és azt veszed majd észre, hogy a felhasználók folyamatosan osztanak meg újabb és újabb tartalmakat vele megjelölve. Gyakorlatilag ingyen reklámot generálhatsz egy jól kiválasztott hashtaggel, napjainkban már nem ritka, hogy csak azért tölt fel valaki képet, hogy használhassa az adott megjelölést.

Javasoljuk, hogy ha részletesebben érdekel a téma, akkor olvasd el a audiencetools cikkét, ami 10 lépést sorol fel, amivel hatékonyabbá teheted az eseményed instagram kommunikációját.  

AR

Az AR (Augmented Reality) vagy kiterjesztett valóság távolinak tűnhet, de valójában már Magyarországon is több alkalommal használták, pozitív eredményeket elérve. Az Aurora AR ügynökség oldalán remek példákat találunk, amikből ötleteket is meríthetünk.

Az AR jó lehetőséget biztosít arra, hogy a fogyasztó, akkor és azt az információt kapja meg, amit éppen szeretne, mintha egy személyre szabott asszisztens kísérné. Ezenfelül mindezt vizuálisan teszi meg, ami kimutathatóan egyre fontosabb a fogyasztók számára. Egy kreatív, nem erőltetett AR megoldással olyan élményt adhatunk a résztvevőknek, ami egyedivé teszi számukra az eseményt és ha szerencsénk van még megosztásra is készteti őket.