HITELESSÉG

A világ megváltozott. Az emberek kiismerték és megunták a klasszikus reklámokat és maximum brand awareness céljából lehet hasznos a nehezen célozható, méregdrága TV reklám.

A fogyasztók, főleg a fiatalok ingerküszöbe egyre magasabb. Megszokták, hogy ha szembejön egy reklám kikerülhetik, letilthatják vagy ha ezekre nincs lehetőségük, akkor képesek teljes mértékben figyelmen kívül hagyni azt, amit látnak (a megosztott figyelem szintén egy másik témakör, ami tovább gyengíti a hagyományos reklámok erejét). A véleményvezérek nem kevesebbet tesznek, mint a követőik bizalmába férkőznek, a távoli barátjaikká válnak, akikkel bármit megbeszélhetnek és ezért ha tőlük kapnak valamire ajánlást azt komolyan fogják venni. Sokkal hitelesebb, ha egy barátod szájából hallod, hogy a Coca-Cola a világ legjobb üdítője, mintha egy tökéletesen elkészített stúdióban, a tökéletes anyuka mondja, a tökéletes családjának.

KONVERZIÓ


A rádió 83-, a televízió 30 év alatt szerzett 50 milliós közönséget: ez az instagramnak fél évbe került. Összehasonlíthatatlan ütemben terjeszkednek az új hirdetési felületek és a fejlődésük hatással van az egyes marketing eszközökkel elérhető konverzióra is. A körlevelek/e-mailek megnyitási aránya 2002-ben még 37.3% volt, 2017-re ez az arány 10% alá süllyedt. A Banner hirdetésből eredő átkattintás 0.1%-ot sem éri el, ahogy ezeket Gary Vaynerchuk is összegzi a Hasíts című könyvében. Ezzel szemben az influencer – instagram call to action kombók használatával 2-20% közötti átkattintásokat tud elérni átlagban, a markgrowthírása alapján.

ÁR


Bár folyamatosan emelkednek az árak, még mindig jóval alacsonyabbak a többi marketing eszköz esetén. Több százezer ember érhető el milliós költségvetés alatt is.

MÉRHETŐSÉG

A TV elérése nem mérhető pontosan, az útmentén kihelyezett óriásplakátokat is csak saccolni tudjuk, hogy hány ember látta. Egy influencer megosztott tatalmánál ezzel szemben pontos számokat láthatunk arra, hogy hányan nézték meg az adott tartalmat, hányan kattintottak a megosztott linkre vagy hányan vásároltak az adott kuponkóddal. Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy ismerjük a követők demográfiai, kor és nem szerinti megoszlását, akkor elég tisztán látható, hogy egy bármilyen más eszközt magasan meghaladó lehetőség áll előttünk.

KREATÍV KONCEPCIÓ

Az influencereket gyakran nevezik alkotóknak vagy kreátoroknak is. Ha teret ad nekik a cég, akkor nem csak azt valósítják meg amit a marketingesek elképzeltek, hanem annál sokkal többet. A perszonalizáció szintén a digitális marketing egyik kulcsszava. Úgy gondolom, hogy senki nem képes annál személyre szabottabb tartalmat előállítani mint egy olyan ember, aki napiszinten kapcsolatban áll a követőivel, real time visszajelzéseket kap tőlük és pontosan tudja mit szeretnek és mit nem.

Összeségében tehát számtalan pozitívum szól a youtuberek és instagramerekkel való együttműködés mellett, de mint minden marketing eszköz esetében itt is fontos, hogy kellően tájékozódjunk mielőtt belekezdünk az ilyen típusú kampányokba. Akkor érhetők el felsorolt előnyök, ha a megfelelő emberrel, a megfelelő módon hirdetünk, ami sokkal nehezebb mint, amilyennek elsőre tűnik. A következő influencer marketing témájú cikkben, a KPI-okról lesz szó, amelyeket érdemes kitűzni és figyelni az ilyen jellegű kampányok esetén.