HOL TALÁLOD A STATISZTIKÁKAT TIKTOK-ON? 

Mivel a TikTok valószínűleg egy olyan felület, ami sokaknak új, főleg üzleti szempontból, ezért a nulladik lépésnél kezdjük az értelmezést.

Hogyan tudod megnyitni a statisztikákat? 

Először is, ahhoz, hogy  lásd a TikTok statisztikákat, át kell váltanod a fiókodat Pro Account-ra (csakúgy mint az Instagram esetében az üzleti fiókra történő átállítás esetén). Ennek a lépései a következők. 

Menj a profilodra

Nyisd meg a beállítások fület és kattints a “Fiók kezelése” opcióra

Kattints a “Váltás üzleti fiókra” opcióra

A felajánlott kategóriákból válaszd ki, hogy melyik illik leginkább a Te profilodhoz

Add hozzá a telefonszámod (a verifikáció miatt ez kötelező)

Ha ezzel megvagy, akkor már csak három lépés és láthatod azoknak a tartalmaknak a mérőszámait/statisztikáit, amiket a váltás után töltessz fel (amíg nincs üzleti módben a fiókod, addig nem méri a TikTok ezeket). 

Menj a profilodra

Kattints a jobb felső sarokban található három pontra 

Válaszd az elemzések/analytics fület

KÖVETŐSZÁM

A követőszám esetében egy gráfot láthatsz, amin az elmúlt 7 vagy 28 napos időszakban mutatja a követőszám alakulását. Ez a statisztika azért hasznos, mert láthatod rajta keresztül, hogy az egyes időszakokban, hogyan változott a követőszámod. Például mennyivel volt gyorsabb a növekedés, amikor feltöltötted a vicces kiskutyás videót. Vagy mennyire nem történt semmi, amikor csak egy elméleti kérdést fejtegetett valaki monoton hangon egy videóban. 

PROFIL MEGTEKINTÉSEK

Ha azt szeretnéd látni, hogy magát a profilodat hányan nézték meg az elmúlt időszakban, akkor erre is van lehetőség. 7 vagy 28 napos opciók közül választhatunk időtartam szempontjából itt is.

És, hogy miért érdemes figyelni ezt az opciót? Mert következtethetsz belőle, hogy milyen tartalmak voltak azok, amik a profilodra vonzották a látogatókat. A Tiktokon sokkal nehezebb a profilodra terelni az idegen felhasználókat, mint az Instagram esetén. Így, ha sikerül áttörést elérned ezen a téren az nagy dolog és hasznos is, hiszen a bio-ban található link alkalmas a terelésre. 

VIDEÓ MEGTEKINTÉSEK 

Ha arra használod a TikTok-ot, mint felületet, hogy építsd a márkádat, átadj egy üzenetet vagy csak új célközönséget szeretnél elérni, akkor a videó nézettség az első statisztika, amit érdemes megnézned. 

A videó megtekintések totálszáma azt mutatja, hogy hányszor játszották le összesen a tartalmad. Ezenkívül információt kaphatsz arról is, hogy mennyi volt a teljes lejátszási idő, átlagosan mennyi ideig nézte egy felhasználó a videódat és hányan nézték végig a teljes videót. Ezeket az adatokat érdemes rendszeresen figyelni. Ha találunk egy videótipust, aminél az átlagosnál magasabb a megtekintési idő, akkor érdemes azt rendszeresíteni. A TikTok a folyamatos kisérletezés platformja, így okosan értelmezve a statisztikákat könnyen kialakítható egy stratégia, ami a sikeresen kommunikáció felé vezet.

DEMOGRÁFIA 

A TikTok évről évre több lehetőséget kínál arra a felhasználók számára, hogy megismerjék a követőiket. A legfontosabb információk ugyanúgy elérhetők ma már, mint az Instagram esetében kor és nem szerinti eloszlás, lokáció alapú megoszlás, videók amiket a követőid néztek, zenei alapok, amiket a követőid hallgattak. 

TARTALOMMAL KAPCSOLATOS ANALITIKÁK

Fontos lehet megnézni külön azokat a mérőszámokat is, amelyek kifejezetten a tartalomhoz kapcsolódnak. Itt a legfontosabbak: 

Trending videók 

Az adott poszthoz közvetlenül kötődő metrikák (lájk, komment, megosztás)

Teljes lejátszási idő 

Átlag lejátszási idő

Forgalomforrás típusai

Ezekről a statisztikákról hosszan lehetne beszélni egyenként, ezt meg is fogjuk tenni egy későbbi cikkünkben. Addig azonban, ami kiemelten fontos velük kapcsolatban az az, hogy az alapos elemzésükkel tiszta képet kaphatunk arról, hogy milyen videókat lát szívesen tőlünk a közönség. Ha egy videón kiemelkedően magas a teljes lejátszási idő, az azt jelenti, hogy sokszor nézték meg újra és újra (vagy nagyon sokan egyszer-egyszer). Ha az átlag lejátszási idő alacsony abból látható, hogy hamar tovább kattintottak. Ha pedig azzal találkozunk a forgalomforrás típusainál, hogy sokan direktbe az oldalunkon találtak egy tartalmat és nem a “Neked” fülön jelent meg, akkor valamelyik videónk kiváló terelőként működött. 

Összefoglalva: A TikTok jelenleg az a felület, ahol a márkák könnyen, hirdetési költés nélkül is óriási tömegeket érhetnek el. Induláskor az algoritmus segíti a csatornát, így fontos, hogy már az első tartalmak is tervezettek legyenek. Ezt követően meg kell tartani a közönséget, ez pedig úgy lehetséges, ha értelmezzük a statisztikákat a fent leírt módon.