Hol találod a statisztikákat Youtube-on?
Ha bármilyen szempontból is üzleti célra szeretnéd használni a Youtube-t meg kell ismerned hozzá a Youtube Analytics nyújtotta lehetőségeket. Függetlenül attól, hogy csak a termékedet szeretnéd népszerűsíteni vagy pénzt keresnél a nézettség után, a Youtube Analytics a felületre történő stratégia tervezés alfája és omegája.
A következő lépéseket kell követned ahhoz, hogy lásd az analitikákat.
1. Jelentkezz be a profilodba
2. Kattints a profil ikonodra és nyisd meg a “Youtube Studio” menüpontot
3. Kattints az “Elemzés” menüpontra
4. Itt tudsz lépkedni az “Áttekintés”, “Elérés”, “Tevékenység” és “Közönség” pontok között
5. Ha még részletesebb információra lenne szükséged a csatornádról, akkor kattints a “Speciális Mód” gombra a jobb felső sarokban
6. Itt le tudsz tölteni különféle riportokot a megadott paraméterek alapján Google sheet vagy .csv formátumban
7. Az “Összehasonlítás” opcióval pedig lehetőséged van korábbi videók/időszakok adatait összehasonlítani
Feliratkozószám
A feliratkozószám azt mutatja meg, hogy hány ember iratkozott fel a csatornádra. A gyakorlati jelentősége ennek a mutatószámnak évről évre csökken. Néhány évvel ezelőtt még nagy súlya volt annak, hogy hány feliratkozója az egyes felhasználóknak, mert hamarabb ért el hozzájuk a csatornára feltöltött videó, kaptak róla értesítést stb. Mára ez egészen megváltozott, a feliratkozók nem kapnak értesítést csak ha külön bekapcsolják ezt az opciót. Ezenfelül a Youtube gyakran még a nagy feliratkozós csatornák videóit is háttérbe szorítja.
Valós idejű megtekintések
A valós idejű megtekintések azt mutatják, hogy a videód az elmúlt 48 órában hány megtekintsét kapott. Bar chart formájában jelenik meg és órák szintjére bontja le a Youtube.
Hasznos lehet figyelni, hogy a különböző típusú videók hogyan teljesítenek közvetlenül a megtekintést követően. Azok a videók amelyek az első órákban sok emberhez eljutnak tartósan is magasabb nézettséget szoktak elérni.
Top videók
Egy villámképet kaphatsz arról, hogy mik azok a videóid, amik a legjobban teljesítenek egy adott időszakban. Ha visszaállítod ezt az időszakot a csatorna létrehozásáig, akkor láthatod, hogy mik voltak a valaha legjobban teljesítő videóid és mik azok, amik kevésbé. Ez alapján meg lehet próbálni kikövetkeztetni, hogy egyes videókban mik voltak azok a kulcselemek, amik miatt a csúcsra jutottak.
Csatorna nézettség
A csatorna nézettsége azt mutatja meg, hogy mennyi volt a teljes nézési idő, órában, amit az emberek a videóid nézésével töltöttek egy adott időszakban.
Érdemes havi szinten összehasonlítani ezeket az adatokat, mert így észrevehető válik, hogy mik a “felesleges” körök. Ha látod, hogy előző hónapban 10 videót töltöttél fel mégis alacsonyabb az összesített nézési idejük, mint az ebben a hónapban feltöltött 5 videónak, akkor valószínűleg ezekkel a videókkal jobban eltaláltad a közönséged izlését.
Megjelenítések
Azt mutatja meg, hogy az adott videót hányszor látták a Yotube-n a nézők. Csakúgy, mint a korábbi cikkekben az Instagram és a Tiktok esetében, ha egy néző több alkalommal tekinti meg a videót az több megjelenítésnek számít. Ebbe a számba nem számítanak bele a külső oldalon (beágyazásokban) történő megtekintések, csak a direktben a Youtube felületen érkezők.
Megjelenítés átkattintás arányosan
Megmutatja a százalékát, hogy hányan kattintottak át a thumbnailről (fedőkép, ami megjelenik a Youtube hírfolyamban és az ajánlott videók közt a videódról) a Te videódra. A Magas átkattintási arány azt mutatja, hogy jól használod a a thumbnailt és a kulcsszavakat a címben. Ebbe sem tartoznak bele a külső linkekről érkező átkattintások.
A forgalom forrása
Azt mutatja meg, hogy hol és hogyan találták meg az emberek a videód. A kategóriábkba beletartoznak a keresési találatok, a lejátszási listák, youtube keresés és a javasolt videók, valamint a külső források is. Ezt a statisztikát lehet a leghatékonyabban forgalomnövekedésre használni, ha kreatívan alkalmazod. Érdemes megnézni például, hogy a javasolt videók kategóriánál milyen videókról érkezett a legnagyobb forgalom hozzád.
Közönséged által nézett más csatornák
Ez a statisztika listázza azokat a csatornákat, amelyeket a közönséged is néz. Ebből kiindulva jobban meg tudod határozni, hogy milyen típusú videókra nyitottak az emberek, akik követnek. A stratégiaalkotásnál és fejlesztésnél ez nagy előnyt jelent, hiszen arra kapsz jelet ezáltal, hogy milyen típusú videókat érdemes készítened ha növelni szeretnéd az átlagos nézési időt vagy a megtekintések számát.
Közönség
A Youtube rengeteg információt ad számodra arról, hogy kik a nézőid. Egy kattintással láthatod a demográfiai eloszlásukat, azt, hogy az adott videóv és a csatorna esetén milyen arányban oszlik meg a nézettség a követők és a nem követők között. Továbbá azt is megtudhatod, hogy a nézőid mely időszakokban a legaktívabbak a felületen.
ÖSSZEFOGLALVA
A Youtube rengeteg információt kínál arra vonatkozóan, hogy kiknek, milyen tartalmakat érdemes készíteni, mikor érdemes ezeket posztolni és milyen körítést (thumbnail és címválasztás) érdemes társítani hozzá. Mivel továbbra is az egyik legnépszerűbb felület, amin a Youtube Reel most a TIkToknak állít direkt konkurenciát, ezért márkaként szinte kötelező a tudatos jelenlét rajta.