Eredeti
Az egyik legnehezebb dolog ma igazán eredetit alkotni, ugye? A 21. században gyakran támadhat az az érzete az embernek, hogy “ugyan, már mindent kitaláltak”. Ez azonban nem igaz, érdemes inkább úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy ma könnyebben juthatunk inspirációhoz, mint valaha. A pinterest és a blogok a barátaink, merítsünk belőlük nyugodtan ötleteket!
Az igazán jó tartalmak eredetiek. A cél mindig az, hogy amikor a fogyasztó először meglátja a tartalmat arra gondoljon, hogy “mennyire jó, fura, hogy erre eddig nem is gondoltam”. Az eredetiség kulcsa lehet a humor, a logika vagy csak valamilyen újszerű kutatás érthetően megfogalmazva. A lehetőségek tárháza végtelen, az elért hatás pedig páratlan lehet.
A cél továbbra is az, hogy a fogyasztók minél jobban kötődjenek a márkához és bizonyított tény, hogy sokkal intenzívebb érzéseket vált ki egy olyan tartalom ami egyedi, eredeti, azaz eltér a több ezer másiktól a piacon.
Interaktív
“Taggeld be, kommenteld, veled is történt már ilyen? Mit gondolsz…?” Elég sok ilyen és hasonló mondattal találkozhatunk mostanában a közösségi média felületeken. Bár sokszor “gagyinak” hatnak ezek a kérdésfeltevések, az, hogy ennyien használják őket bizonyítja, hogy ennek ellenére működnek. Az emberek szeretik ha szólnak hozzájuk és mégjobban szeretik, ha elmondhatják a véleményüket (és nem kell másokét meghallgatniuk). A korlátlan kommentelés csodája lehetővé tette, hogy ezt a vágyát mindenki teljes mértékben kiélhesse. Az okos médiaguruk pedig épp ezt a hullámot lovágolják meg.
Hogy milyen a jó kontent?
Provokál vagy kérdést vet fel.
A lényeg, hogy a felhasználó fontosnak érezze magát. Ezáltal kötődni kezd a tartalomhoz és azon keresztül a termékhez.
Autentikus
A hitelesség rovására nem mehet semmi. Úgy gondoljuk, hogy a leggyakoribb hiba amit a mai cégek elkövetnek a közösségi média kommunikációjuk során, hogy hiteltelenné válnak. Olyan képet próbálnak magukról mutatni, amik valójában nem ők. Az első hozzávalóként említett eredetiségre való törekvés gyakran megy a hitelesség rovására.
Ennek elkerülése érdekében fontos, hogy mielőtt egy hirdető belekezd a közösségi média aktivitásba kellően definiálja a saját márkája értékeit és az átadni kívánt üzenetet. Ezt követően ragaszkodjon hozzá és kövesse azokat a pontokat, amiket előre meghatározott.
Lényegretörő
A jó tartalom legyen tömör. A közösségi média felhasználók nem arra vágynak, hogy regényeket olvassanak. Apró stimulusokkal szeretnék feldobni azt a néhány másodpercet, amit az egyes posztokra szánnak.
Minőségi
A minőség egy szubjektív fogalom. Minden oldalnak saját mércéje kell, hogy legyen rá. Más jelenti a minőséget egy GoPro és más egy sarki vegyesbolt számára. Előbbi esetében a követők igénylik és elvárják, hogy kristálytiszta képek és akciódus tartalmak ömöljenek napiszinten az éterbe. Míg az utóbb említett bolt esetében valószínűleg sokkal jobb hatást tudunk kiváltani, ha életszerűbb, a hétköznapi emberhez közelebb álló tartalmakkal árasztjuk el a közösségi média oldalakat.
A lényeg, hogy a követők számára az adott oldalra kikerülő képek és szövegek azt sugallják: Igen, aki ezt az oldalt csinálja tényleg fektet bele energiát és nem akar mást mutatni mint ami.