A HELYES TECHNOLÓGIA AZONOSÍTÁSA

Globalizáció, gyorsuló világ, bárkit elérhetsz bárhonnan kevesebb mint egy perc alatt. Ezek a kijelentések ma már nem váltanak ki csodálkozást senkiből. A marketing tevékenységekre pedig különösen igazak. 2019-ben már nem megengedhető a késés. Nem ülhetünk napokig egy e-mailen és nem várhatjuk el, hogy az online térben kirobbant vita a termékünkről magától elüljön. A marketing vezetők egyik legnehezebb feladata, hogy megismerjék és megértsék a ma használt felületeket és eszközöket. Majd kiválasszák azt amelyik a leghatékonyabban segítheti a munkájukat.

Az elérhető intelligens marketing eszközök tárháza elképesztő méreteket öltött. Ezt jól érzékelteti Scott Brinker infografikája, amely több mint 5000 ilyen eszközt gyűjtött össze még 2017-ben.

Ahhoz, hogy egy marketing vezető hatékonyan tudjon választani, minden korábbinál több skillel kell rendelkeznie. Nyitottság az új technológiákra, kreativitás, pontosság, naprakész ismeretek gyűjtése valamint elképesztő mértékű agilitás.

RELEVANCIA

A relevancia ma fontosabb, mint valaha. A reklámok tömegében mindent ami nem fontos számunkra kellően figyelmen kívül fogunk hagyni. Ez a trend a fiatalabb generációk felé haladva egyre erősödik.

Erre a problémára a marketingesek megtalálták a megoldást, ez pedig a személyreszabás.

A McKinsey kutatása azt mutatta ki, hogy a személyreszabás 5-15%-al növeli a várható bevételt és 10-15%-al a marketingköltések hatékonyságát.

Marketing’s Holy Grail: Digital personalization at scale – McKinsey

Jelenleg minden sikeres cég arra törekszik, hogy minél inkább személyre szabja a termékét/szolgáltatását. A Spotify esetében ez a mód a napi vagy heti válogatás, amit a hallgatói szokások alapján készít minden felhasználónak. A Netflix olyan sorozatokat ajánl amelyek a leginkább illeszkednek a felhasználó ízléséhez.

ADATBIZTONSÁG

Azt mondják kétféle vállalat létezik a világon: akit már meghackeltek és aki még nem tudja, hogy meghackelték. Az adatnak egyre nagyobb az értéke és ezért egyre veszélyesebb is az adatok tárolása. A marketingesek egyik legfontosabb feladata az, hogy minél több hasznos adatot halmozzanak fel a fogyasztóiról és értelmezze azokat. 2019-ben minden eddiginél komolyabb szabályozások érkeznek, amelyek gyökeresen megváltozatják a gazdasági életet. A 2018-ban megjelent GDPR szabályozás lényegében most kezdi el éreztetni igazán a hatását. Ross Mason a Mulesoft alapítója így fogalmazott: “képzelj el egy házat sok zárt ablakkal és ajtóval, ez jelképezi a hozzáférést a cégek számára az emberke adataihoz. Az elmúlt években az emberek tárva nyitva hagyták az ablakokat és az ajtókat. Most ezeket próbáljuk bezárni, beszögelni, de nehéz azt ellenőrizni, hogy az eddig kiáramlott adatot ki, hol és mire használja épp”. A kérdés tehát, hogy jelenleg mit tehetnek a cégek, hogy ne kerüljenek bajba a későbbiekben?

Bármilyen folyamatot tervezel, gondolj bele az adathasználati vonatkozásaiba.

Növeld az együttműködés az IT és a marketing között.

Legyél benne biztos, hogy ha a fogyasztód adatait használod, annak a fogyasztód is tudatában van.

Az eddig megismert kihívásokban közös, hogy csak akkor menedzselhetők jól, ha naprakészek vagyunk és folyamatosan követjük a változásokat. Ezt észben tartva érdemes lesz egy hét múlva a cikksorozatunk utolsó részébe is belepillantani.